INGEZONDEN MEDEDELING – Analytics is nog nooit zo belangrijk geweest als nu, dankzij het internet en alle manieren waarop de technologie zich ontwikkelt. En hoewel data waardevol is, is het de manier waarop het wordt gebruikt die een bedrijf kan maken of ruïneren. Maar wat is Business Performance Analytics precies en wat zijn alle voordelen ervan? Dat lees je in dit artikel.

Een definitie van Business Performance Analytics

De combinatie van vaardigheden, technologie en werkwijzen die wordt gebruikt om de gegevens en prestaties van een organisatie te evalueren teneinde inzichten te verwerven en toekomstige, datagestuurde keuzes te maken met behulp van statistische analyse, staat bekend als business analytics. Het doel van business analytics is uit te zoeken welke dataverzameling gunstig is voor het verhogen van de inkomsten, de productiviteit en de efficiëntie.

Bij een juist gebruik kan Business performance analytics worden gebruikt om nauwkeurig te anticiperen op toekomstige gebeurtenissen, met inbegrip van consumentengedrag en markttendensen en om te helpen bij het opzetten van efficiëntere procedures die tot een hoger rendement leiden.

Wat is het belang van business performance analytics?

Business performance analytics heeft een heleboel belangrijke onderdelen, maar het is mogelijk dat je niet zeker weet waarom het van belang is voor je bedrijf in de eerste plaats.

Om te beginnen is business performance analytics het instrument dat je bedrijf nodig heeft om weloverwogen beslissingen te nemen. Deze beslissingen zullen waarschijnlijk een invloed hebben op je hele bedrijf, aangezien ze je zullen helpen de winstgevendheid, het marktaandeel en het verwachte rendement voor de aandeelhouders te vergroten.

Het staat buiten kijf dat technologie van invloed is op veel organisaties, maar wanneer Business Performance op de juiste manier wordt gebruikt, heeft het de potentie om je bedrijf te verbeteren door een concurrentievoordeel te bieden ten opzichte van andere bedrijven.

Sommige bedrijven weten niet goed wat ze met enorme hoeveelheden gegevens aanmoeten, maar business performance analytics integreert deze informatie met bruikbare inzichten om je te helpen betere zakelijke beslissingen te nemen.

En omdat deze informatie op elke gewenste manier kan worden gegeven, wordt de besluitvormer in je bedrijf goed geïnformeerd op een manier die bij hem of haar past en bij de doelstellingen die je bij de start hebt vastgesteld.

De voordelen van business performance analytics

Samenvattend zijn er vier hoofdredenen waarom business performance analytics van vitaal belang is, ongeacht de bedrijfstak:

  • Verbetert de prestaties door een duidelijk beeld te geven van wat wel en niet werkt in je bedrijf.
  • Maakt snellere en nauwkeurigere besluitvorming mogelijk.
  • Vermindert risico’s door een bedrijf te helpen bij het nemen van de best mogelijke beslissingen met betrekking tot klantengedrag, trends en prestaties.
  • Het beantwoorden van vragen van klanten inspireert tot verandering en creativiteit.

Een van de belangrijkste voordelen is dat het je organisatie in staat stelt zich voor te bereiden op het onverwachte. Business performance analytics kan toekomstige patronen in verkoop, rentabiliteit, en andere kritieke indicatoren voor een bedrijf voorspellen. Dit stelt bedrijven in staat te anticiperen en zich voor te bereiden op veranderingen die zich jaarlijks, per seizoen of op grotere schaal kunnen voordoen.

Meer over Tuuring? Neem een kijk op de website.