Hoorn schaft papieren kraskaart voor bezoekers af

HOORN – Vanaf 1 februari 2022 vervangt een digitale bezoekersvergunning de papieren kraskaarten voor bezoekers. In de gebieden waar je niet vergunningsvrij kunt parkeren, hebben alle inwoners hier thuis een brief over ontvangen.

Hoe werkt het?

Per adres kunnen inwoners van deze gebieden eenmalig één digitale bezoekersvergunning aanvragen via Bezoekersvergunning. Na de aanvraag ontvangt u een meldnummer en pincode. Deze vindt u onder het kopje ‘documenten’ bij de bezoekersvergunning. Komt uw bezoek met de auto? Dan kunt u uw bezoekersvergunning met het meldnummer en de pincode activeren. Het voordeel is dat u voortaan alleen betaalt voor de werkelijke tijd dat uw bezoek parkeert, in plaats van de 4 standaard uur van de kraskaart. Want de parkeertijd is per bezoek in te stellen. De handhavers controleren via het kenteken van de auto of het bezoek is aangemeld.

Digitale parkeervergunning

De overgang naar een digitaal parkeerloket betekent ook dat inwoners met een parkeervergunning voor hun eigen auto geen parkeervignet meer in hun auto hoeven te leggen. Het wijzigen of opzeggen van een parkeervergunning kan voortaan digitaal via Parkeervergunning bewoners. Heeft u vragen over de overgang naar het digitale parkeersysteem? Neem dan contact op.

Deel dit artikel