MEDEMBLIK – Medewerkers vinden Omring ‘Beste Werkgever’. Ze zijn trots om bij Omring te werken en voelen zich bovendien erg gewaardeerd. Dit zijn twee uitkomsten van het tweejaarlijkse medewerkersonderzoek van Effectory. Het onafhankelijke onderzoeksbureau reikte op basis van de positieve score het keurmerk ‘Beste Werkgever’ uit aan Omring.

Omring levert op 31 locaties met ruim 4.700 medewerkers en circa 2200 vrijwilligers (thuis)zorg en ondersteuning in Noord-Holland Noord en investeert voortdurend in de veiligheid, ontwikkeling, gezondheid en welzijn van de medewerkers.

Keurmerk ‘Beste Werkgever’

De uitkomsten zijn zo positief dat Omring is bekroond met het keurmerk ‘Beste Werkgever’ (‘World-class Workplace’). Dit keurmerk wordt uitgereikt aan de beste werkgevers, gebaseerd op meningen van de eigen medewerkers. Frido Kraanen (Raad van Bestuur Omring): “We zijn ontzettend trots op dit resultaat. Medewerkers spelen een hele grote rol in onze organisatie. We streven naar excellent werkgeverschap, stellen de klant centraal en zetten daarom de medewerker op één. Het is dan heel waardevol als blijkt dat de medewerkers het zelf ook zo ervaren. We zijn onze medewerkers daar enorm dankbaar voor. Overigens is de het keurmerk ‘Beste Werkgever’ een kers op de taart, want eerder dit jaar ontvingen wij ook al de award ‘Beste (thuis-)werkgever 2020”.

Beste (thuis-)werkgever

De waardering van de eigen medewerkers leverde ook de titel op van Beste

(thuis)werkgever van het jaar 2020 in de categorie 200+ medewerkers. Hierbij werd gekeken op welke manieren de werkgever de medewerkers ondersteunt in het (thuis)werken. Deze award is een initiatief van Zo Werkt Het; een samenwerking van 12 mobiliteitsregio’s die zich inzetten voor duurzaam en slim reizen.

En nu achterover leunen?

Volgens de medewerkers is een van de grootste pluspunten van Omring dat er veel ruimte is om te leren en zichzelf te ontwikkelen. Dat past uitstekend bij een organisatie die altijd wil verbeteren. Hoewel de resultaten over het algemeen heel positief zijn, is er geen reden om achterover te leunen. Jolanda Buwalda (Raad van Bestuur Omring): “Omring wil niet alleen een uitstekende werkgever zijn, maar vooral ook blijven. Daarom gaan we leren van de trotspunten en aan de slag met de verbeterpunten. Ieder team gaat de komende weken met elkaar in gesprek over de uitkomsten.”