RTV West-Friesland

Foto: Albert Heijn/Yasmin Hargreaves
Bedrijven

Strengere leeftijdscontrole Albert Heijn op verkoop alcoholische producten en tabak

WEST-FRIESLAND – Albert Heijn gaat dit jaar de controles voor de verkoop van alcoholische producten en tabak verder opvoeren. Daarmee houden zij zich aan het naleven van NIX18 waar jongeren in worden opgeroepen om voor hun 18e niet te drinken en te roken.

Samen met Gall & Gall verkoopt Albert Heijn geen alcoholhoudende dranken aan jongeren onder de 18 jaar. Zowel de medewerkers als de medewerkers van Gall & Gall vragen bij aankoop van alcohol om legitimatie aan alle mensen onder de 25 jaar. Daarom organiseert Albert Heijn trainingen en gebruiken ze verschillende middelen om dit te handhaven. Om er zeker van te zijn dat de klant oud genoeg is, controleren zij de leeftijdsgrens tot 25 jaar. Ook de uitingen van de campagne NIX18 zijn zichtbaar in de winkels.

Probleem met name in franchisewinkels

Dit probleem doet zich volgens Albert Heijn met name voor in winkels van franchisers. ‘De landelijke score op dit moment is 81 procent op tabak en 67 procent op alcohol. Franchise scoort op dit moment 69 procent op tabak en 52 procent op alcohol’, staat in communicatie van Albert Heijn, in handen van Distrifood, aan de supermarkten.

Reageer

Heeft u dit ook al gelezen

G-718ZS7GCQG G-LXZP5RH9MK